Support slutkund

Support till slutkund

Behöver du som slutkund hjälp med något? Då kontaktar du din installatör i första hand. Får du inte tag på installatören kan du ringa 0900-2590 för hjälp med programmering och assistans av våra produkter över telefon. Notera att samtalet kostar 15 kronor per minut inklusive moms.

Axema – support till återförsäljare och installatörer

Support till återförsäljare och installatörer

Är du installatör eller återförsäljare? Då är du välkommen att höra av dig till vårt supportteam vid eventuella frågor.

Telefon: 08 722 34 40
E-post: [email protected]
Axema – support till återförsäljare och installatörer

Uppdatering för Java-certifikat

Axema VAKA använder Java för att kommunicera med datorn som används för administration. Den 9 februari upphör Java-certifikatet att gälla, vilket innebär att inloggning till VAKA-mjukvaran inte fungerar (gäller version 3.5 och senare). Detta åtgärdas genom att göra ett så kallat webbplatsundantag på datorns webbläsare, enligt instruktionen i länken nedan. Vissa har redan gjort webbplatsundantag på datorn, dessa kommer inte att påverkas alls.

Planera sedan med er kund lämplig tidpunkt för uppdatering, t ex vid nästa servicetillfälle. (det behöver inte ske i närtid).

Axema VAKA levererade från vårt lager efter 2019-02-04 innehåller förnyat Java-certifikat och kräver inte webbplatsundantag för inloggning.

Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor kring ovanstående.

Instruktion för uppdatering

Instruktion för webbplatsundantag

Smidigt passersystem

Användar- och besökarinstruktion

Använd vårt verktyg för att skapa skräddarsydda användarinstruktioner eller ladda ner våra besökarinstruktioner för porttelefoni.

Skapa användarinstruktion

Ladda ner besökarinstruktioner
Teknisk dokumentation

Teknisk dokumentation

Här hittar du som är installatör teknisk dokumentation för alla våra produkter och tjänster.

Till dokumentbanken
Support Abonnemang Televox Tre

Abonnemang

När det gäller VAKA CALL porttelefoni samarbetar vi med Telavox som är en av Sveriges största IP-telefonioperatörer med huvudsäte i Malmö. För att komma igång behöver du teckna ett abonnemang hos dem.

Teckna abonnemang
Axema support, fjärrsupport

Fjärrsupport

För att underlätta datorsupport så använder vi TeamViewer för att fjärrstyra din dator.

Kontakta vår support om du behöver hjälp.

Till Teamviewer